2 minuty čtení

Vzděláváte smysluplně, nebo si zaděláváte na malér?

Nechceme ztrácet váš čas, a proto začneme malým experimentem. Souhlasíte? Pokud na všech 5 otázek odpovíte kladně, dál číst nemusíte a smysluplné vzdělávání máte v malíčku. Pokud ne, nikam neodcházejte, dočtěte článek až úplně do konce a odebírejte další díly tohoto seriálu. Připraveni?

  1. Mám a znám vzdělávací strategii své firmy
  2. Jsem v prostředí, kde rozvíjíme konstruktivní zpětnou vazbu
  3. Význam vzdělávání chápe vedení i všichni v mé organizaci
  4. Vybírám pečlivě lektory, typy školení a nové mentální modely
  5. Vím kdy, proč, co a jak správně učit

🎯 Je čas využít váš plný potenciál

Organizace, které v těchto 5 otázkách nemají jasno, často mrhají ve vzdělávání energií, časem i pěnězi. Na nejasných základech pouze přebírají existující školení a nevyužívají potenciál svého know-how naplno. Jakto? Protože pouze 10 % firem umí školit pro dlouhodobý a udržitelný užitek. Pokud mezi ně patříte, nezoufejte. Je tu pro vás smysluplné vzdělávání.

Co je to vlastně smysluplné vzdělávání?

V první řadě musíme upozornit, že se nejedná o prázdnou f rázi, nebo rychlou zkratku k úspěchu. Je to změna myšlení, která naučí celou organizaci postupovat a přemýšlet dynamicky, s ohledem na dnešní uspěchanou dobu. Stojí za ním spoustu práce a strategických změn, které se ale vyplatí. Smysluplné vzdělávání totiž představuje:

  • Klíčovou součást strategie organizace navázanou na obchod i marketing. (Práce se znalostmi a dovednostmi a reagování na trendy a novinky.)
  • Know-how, které vaši lidé opravdu uplatní a nezapomenou. (Schopnost využít poznání na maximum ve prospěch celé organizace v kontextu trhu.)
  • Rozvoj dlouhodobé vize a schopností vedení. (Adaptace změn, snižování rizik, zvyšování odolnosti společnosti.)
  • Posilování silných stránek a talentů napříč organizací. (Zaměření se na maximalizaci spokojenosti a předcházení vyhoření, či odchodu talentů.)
  • Budování chuti ke vzdělávání se navzájem v učících se týmech. (Využívání přirozených ambasadorů a učení na reálných příkladech.)
  • Konkurenční výhodu v boji o zákazníky (Vytváření pozice autority v oboru, zvyšování publicity, prostředí otevřené inovacím.)
  • Nástroj pro akvizici zaměstnanců a employer branding (Atraktivní komunikace firemní kultury a jasných požadavků.)

Vzdělávat se je přirozené, ale těžké ⏳

Když vás práce baví a naplňuje, přirozeně v ní chcete být co nejlepší. Učíte se za běhu, hledáte nejrůznější materiály, zlepšováky a možnosti. Stejně to mají vaši kolegové, zaměstnanci i vedení. Pokud tedy máte vzdělávání na starosti, je jedním z vašich úkolů fungovat jako prostředník mezi potřebami organizace a lidí uvnitř ní. Lidé uvnitř ale nejsou pouze zaměstnanci. Klíčové je proto ve vaší roli působit j ako oponent vedení, otevírat klíčová témata a nebát se je řešit.

Jak tedy začít? Už se stalo

V tomto článku si nedáváme ambice k vyřešení všech problémů, které kolem vzdělávání ve vaší organizaci můžete vnímat. Jak jsme již zmínili výše, je to běh na dlouhou trať. Pokud jste si ale položili otázky na začátku článku a máte chuť se dozvědět, jak dál, odebírejte tento seriál. Příště se totiž podrobně podíváme na 7 osvědčených taktik, jak smysluplně vzdělávat.

Čtěte další články z blogu

Scormium získalo validaci GxP
Vzdělávejte své zaměstnance, partnery, či dodavatele smysluplně. Připravili jsme pro vás sérii e-booků, které vám pomohou docílit lepších
To mě zajímá
Scormium získalo podporu v rámci výzvy Kreativní voucher
Vzdělávejte své zaměstnance, partnery, či dodavatele smysluplně. Připravili jsme pro vás sérii e-booků, které vám pomohou docílit lepších
To mě zajímá
Scormium je první LMS platformou certifikovanou správním úřadem DIA
Vzdělávejte své zaměstnance, partnery, či dodavatele smysluplně. Připravili jsme pro vás sérii e-booků, které vám pomohou docílit lepších
To mě zajímá
Scormium navázalo partnerství s e-learnmedia
Vzdělávejte své zaměstnance, partnery, či dodavatele smysluplně. Připravili jsme pro vás sérii e-booků, které vám pomohou docílit lepších
To mě zajímá
Jaké unikátní funkce nabízí reporting Scormia?
Vzdělávejte své zaměstnance, partnery, či dodavatele smysluplně. Připravili jsme pro vás sérii e-booků, které vám pomohou docílit lepších
To mě zajímá
Splatili jsme brandový dluh. Scormium má novou firemní identitu
Vzdělávejte své zaměstnance, partnery, či dodavatele smysluplně. Připravili jsme pro vás sérii e-booků, které vám pomohou docílit lepších
To mě zajímá
2021 v kostce, aneb jak vypadal minulý rok ve Scormiu
Vzdělávejte své zaměstnance, partnery, či dodavatele smysluplně. Připravili jsme pro vás sérii e-booků, které vám pomohou docílit lepších
To mě zajímá
5 vět, na které bychom se v roce 2022 měli v L&D zaměřit
Vzdělávejte své zaměstnance, partnery, či dodavatele smysluplně. Připravili jsme pro vás sérii e-booků, které vám pomohou docílit lepších
To mě zajímá
Připravte své vzdělávání na budoucnost. LMS je minulost.
Vzdělávejte své zaměstnance, partnery, či dodavatele smysluplně. Připravili jsme pro vás sérii e-booků, které vám pomohou docílit lepších
To mě zajímá