Nechceme ztrácet váš čas, a proto začneme malým experimentem. Souhlasíte? Pokud na všech 5 otázek odpovíte kladně, dál číst nemusíte a smysluplné vzdělávání máte v malíčku. Pokud ne, nikam neodcházejte, dočtěte článek až úplně do konce a odebírejte další díly tohoto seriálu. Připraveni?
Organizace, které v těchto 5 otázkách nemají jasno, často mrhají ve vzdělávání energií, časem i pěnězi. Na nejasných základech pouze přebírají existující školení a nevyužívají potenciál svého know-how naplno. Jakto? Protože pouze 10 % firem umí školit pro dlouhodobý a udržitelný užitek. Pokud mezi ně patříte, nezoufejte. Je tu pro vás smysluplné vzdělávání.
V první řadě musíme upozornit, že se nejedná o prázdnou f rázi, nebo rychlou zkratku k úspěchu. Je to změna myšlení, která naučí celou organizaci postupovat a přemýšlet dynamicky, s ohledem na dnešní uspěchanou dobu. Stojí za ním spoustu práce a strategických změn, které se ale vyplatí. Smysluplné vzdělávání totiž představuje:
Když vás práce baví a naplňuje, přirozeně v ní chcete být co nejlepší. Učíte se za běhu, hledáte nejrůznější materiály, zlepšováky a možnosti. Stejně to mají vaši kolegové, zaměstnanci i vedení. Pokud tedy máte vzdělávání na starosti, je jedním z vašich úkolů fungovat jako prostředník mezi potřebami organizace a lidí uvnitř ní. Lidé uvnitř ale nejsou pouze zaměstnanci. Klíčové je proto ve vaší roli působit j ako oponent vedení, otevírat klíčová témata a nebát se je řešit.
V tomto článku si nedáváme ambice k vyřešení všech problémů, které kolem vzdělávání ve vaší organizaci můžete vnímat. Jak jsme již zmínili výše, je to běh na dlouhou trať. Pokud jste si ale položili otázky na začátku článku a máte chuť se dozvědět, jak dál, odebírejte tento seriál. Příště se totiž podrobně podíváme na 7 osvědčených taktik, jak smysluplně vzdělávat.